TU Delft Girls Only Night

Klant
De Technische Universiteit Delft is niet alleen de oudste, maar ook de grootste technische universiteit van Nederland: een universiteit die continu op zoek is naar (inter)nationaal talent om het onderzoek en onderwijs van deze unieke instelling op topniveau te houden.

Probleemstelling
Hoe krijg je meer meiden enthousiast voor een technische studie?

Budget
€ 5000 – € 7500

Deliverables
Co-creatiesessie en de campagne Girls Only Night.

Case
Volgens TU Delft is ‘hét probleem’ van de onderwijsinstelling: ‘Hoe krijg je meer meiden enthousiast voor een technische studie?’. Na de co-creatiesessie bleek dat meiden geen idee hebben wat je júist allemaal met techniek kunt doen en dus draait het maar om één ding: Je moet de meiden INSPIREREN!
TU Delft kende al wel een ‘Ladies Night’, maar Bureau Coen koos voor een Girls Only Night. De huidige en afgestudeerde studentes deelden hun technische ervaringen met de toekomstige studentes. Een maximaal effect, want de bezoekers beoordeelden de avond zeer positief!

“Tijdens de Girls Only Night kwamen techniekverhalen écht tot leven; van Plakkies,
tot projecten in Rio de Janeiro en de Solar-races”